10. august 2023

Koertest ja koera koolitusest.

 Mul on antud hetkel kolm koera, kaks linnukoera ja üks tööliini saksalamba koer.

Mis tähendab koeraga kontakti loomine. Kui minu koerad on õpetatud inimesega koostööle, siis vajavad nad pidevat pilk kontakti. Näit annan süüa, siis panen koera istuma mul on loodud silmside ja mu keha keel on täiuslik ehk siis enesekindel. Ja koer istub nii kaua ja ta ei tee mitte midagi. Silmside säilib kuni loa sööma andmiseni. Minu põhimõte, koer peab lõpuks lõdvestuma ja kui ma luban siis sööma. Aeg ajalt kiirustan ise, et igapäevaselt neid elementaarseid võtteid kasutada, kui tekib käitumises mingi tähelepanu tõstev märk, siis muutun jälle kontrollivaks.

Arvavad paljud külalised, kui nad on pannud koera istuma ja eemale suunanud käsklusega ,,tagasi" , siis peab olema koera kavatsuses kindel, et ta ei rabaks endale sobival momendil viske eset käest ära (võib juhtuda, et inimene haaramise momendil saab tunda koera hambaid). Tööliinikoeraga suhtlemine eeldab kindlat keha keelt ja oskus ignoreerida (lõpetada mäng, kui muutub tuliseks ja hammustusega lõppevaks-tekib erutus protsess). Mäng on see mis koera tähelepanu paelub, kuid vahel pean sekkuma ja koera seltskonnast eemaldama, sest koera võõrad inimesed ei oska tajuda kust maalt tuleb koerale anda aega mängus rahuneda ja siis edasi võib mängida. Koera koolitus ongi see võlu protsess, et mul on vaja koeraga kontakti, kuid teatud kordadel juhin siiski mina mängu, aga mitte koer. 

Praegu tegelen igapäevaselt Mäxu tirimise probleemiga. Järgmisele verejälje katsele minnes ei peaks jääma häbisse, et koer tirib ja või jäljel olles tekivad muud mõtted pähe näit üle jälje jooksnud värsked metslooma jäljed ja see värske lõhn paelub rohkem kui mitu tundi maha pandud vere jälg. Koeras tekiks pühendumine korraga ühele lõhnale. Koera koolitus on pidev tegevus, millest ei saa mööda mitte mingil juhul vaadata.

Üks valdkond on pannud mind veel põhjalikumalt uurima, koerte omavahelised purelemised. Viimane koerte omavaheline lahing jäi nüüd kevadesse. Seekord lahutas Anete koerte kakluse. Millise osavusega haaras tagajalgadest, tõstes üle 30 kilo kaaluva saksalamba koera õhku ja keerates selja peale ning pannes seliti, ning hoides 15 min selili asendis kuni rahunemiseni (koer ei tohi ärevas seisundis inimest hammustada). Ja lahti lastes ei tohi tormata teisele koerale oma hambaid sisse lööma. Kõik koerte vahelised probleemid tekivad üli erutunud olekus. Õnneks oleme pere keskel arutlenud igat koerte vahelist kaklust kuni detailideni lahti. Peab ju olema selge, miks tekkis ja mis saab edaspidi veel muuta koerte omavahelist suhtlust sallivamaks või veel parem kui omavahelisi konflikte üldse pole. 

Täna olen siis piisavalt palju kirjutanud...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Maikuu, see mõnus kevadekuu...

Viimased päevad on olnud väga võrratud ilmad. Lihtsalt tüdinud kandmast paksemaid talve vammusaid. Kevad on nagu pääsemine mingist raskest o...