23. jaanuar 2013

Mida tahab üks hobune.

  • juua
  • süüa
  • piisavas koguses mineraale, et ainevahetus normis püsiks
  • tegevust, mis tagaks hobusele normaalse koormuse
Viimasel ajal olen andnud Hertale rohkem vabadust, sest ta vajab seda. Eile õhtul oli vahva, läksin kahe koeraga jalutama, Herta tuli ka kaasa. Herta lootis eile, et panen ta ree ette. Kuid mul polnud vajadust. Herta otsib üha minuga lähedast kontakti, aga kärsitus ree ette rakendamisel püsib. Näit. Teele seisis täitsa paigal, siis Herta puhul sedelga rihmade kinnitamisel paremale aisale hakkab ta vaikselt juba nihverdama. Kõige viimasena suuliste rõnga külge ohje kinnitades, kohe minekut teeb. Õnneks mitte küll tormates, aga siiski reele pean hüppama peale, kui hobune liigub.
Täna jalutasime Hertaga kaera tooma, ta pole seda veel teinud. See oli mulle meeldiv üllatus, mis mulle väga meeldib. Tori hobuste puhul on see, et nad on rahumeelsed ja saavad koertega hästi läbi. Mu karjas elav eesti tõugu täkk Lipton ei salli see eest koeri üldse. Sass on hädavaevu ta kapjade eest pääsenud, hea et elab. Ma olengi koeri õpetanud, et nad minuga ei tohi karjamaale tulla.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Sajab lund...ja maa on valge.