26. september 2016

Kui palju on mulle vaja...

Selja taha jäi väga tegus ja töine nädala lõpp. Käisin Võrgu peres kahe lapse sünnipäeval, ponisõitu tegemas. Tänusõnad nende pere mõnusale üritusele. Ja edu kõiges ettevõtmistes. Hindan tema suutlikust ning võimeid just selle koha vääriliseks.
Tean, kes tegelikult selle kohale oma hinge ja vaimu on andnud, eks ta kiikab rahulolu tundes pilvepiirilt ikka alla ja tunnustab Võrkude pere poolt juhitavat tegevust selles valdkonnas.
 Kohtumine Petrulasse asunud ja ümber nimetatud Lootuse küla all tegutsev rehabilitatsioonikeskusena tuntust kogunud ning juhina Villy Võrgu oma tegevusi langenud ja madalat profiili omavatele isikutele tulemuslikku ja lootusrikast  taas leidmist uue teekonna alguses läbi kristliku tegevuse.
Kuidas inimesed Lootuse külla jõuavad; Villy korraldab misjoniretki pealinna ebapopulaarsetesse paikadesse, otsitakse inimesi suurest linnast, tugikeskustest, varjupaikadest, kes tahaksid ja on valmis oma elusid muutma rangelt piiritletud, suutmaks elada alkoholita, suitsuta, mõnuaineteta... Sellega tõestamaks, et nad on valmis edasi astuma järgmise sammuna juba Märt Vähi rajatud ja juhitud Laitse külje all juba suuremasse rehabilitatsiooni keskussesse, kus toimub juba suuremad tegevused ning võimalus omandada uusi ametioskusi. Ja edasi valmis naasma uuesti tavainimese ellu, juba läbitud, toetava programmi uue mõttemaailmaga rikastatud.
Märt Vähit tean juba päris kaua, mingi aeg enne rajatavat rehabilitatsiooni keskust juhtis vägesid Suurupi piiblikooli rajajana, kus mitmed inimesed oma nelipühilasele omaseid teoloogilisi tõekspidamisi omandanud, juba parimate ettevalmistustega karjastena, misjonäridena või sootuks pastoriametiga mõne väiksemat kohta juhtima, rajama jne.
Ja muidugi Märt oli ka mingi aeg hobuste omanik. Ühe ettevaatamatuse ja liigse usalduse läbi kaotas ta oma ühe silma ja pool nägu. Olid oma pojaga hobuste aedikus istunud hobuste selga. Märdi hobuseks oli tol korral 2 aastane, kes oli veel vähese koolitusega. Kõik käis kiiresti, noor hobune oli visanud korraks tagant ülesse  ja ühe tagumise kabjalöök oli tabanud näkku, kõige hullemalt. Kes ei tea, siis Märt kannab klaassilma ja põseluid asendab siirdatud plastik. Mida pole märgatud ega arusaadud. Need kes seda õnnetust teavad ja muidugi Märt ei häbene ise seda tunnistamast, et temaga selline õnnetus on juhtunud. Meditsiin on andnud parima, et nägu näeks loomulik.
Kuidas ma olen olukorraga kursis, mitmed tuntud erinevate konfessioonide kristlased pöördusid minu poole küsimaks, et miks Märdiga, kes hea jumalasulane ja muidu hea inimene,  mida valesti tegi...? Mainisin korduvalt; 
Noor hobune seda enam 2 aastane vajab iga liigutuse juures kindlat ja valvel olekut. Tähelepanu peab olema hobusel, mitte millegil muul asjal.
Ka laupäeval, tekkis korra Tassaga probleeme, ehmatas kui laps oli seljas. Ja seeläbi sai häiritud Aade, kes talutas, vahetasime ponid, et tegelen ise Tassaga. Mu aastate pikkused kogemused erinevatelt laatadelt ja ponide talutamisel, on õpetanud, et ma ei tohi mõelda ühtegi liigset mõtet ega liigset emotsiooni. Loom tajub ära, kui ma olen hajevil, ärritunud või mu meeleolus on langus. Ja muidugi päeva lõpuks vahetasime Tassaga energiaid. Kui tajusin, et Tassa on ärritunud, viisin poni mõtted mujale. Ja kui mina olin väsimuse lainele jõudnud, andis Tassa mulle omakorda teada, et pean endaga midagi ette võtma. Ja nii me täiendasime üksteist. Ja pean seda päeva kõige kordaläinumaks, sest kõik asjad sujusid ootuspäraselt ja üllatusvalmistavalt perele. Mul on ülimalt hea meel...
Tagasi meenutustesse:
Mitmete asjaolude kokkulangemisel olen ma seetõttu Märt Vähi tegemistega kursis. Muidugi tänusõnad oma usklikust mehele, kelle kaudu olen selle võrra saanud kohtuda erinevate inimestega, kes on tegusad ja ettevõtlikud ka kristlikus maailmas.
Ise pole ma kordagi Laitse jõudnud, olen vaid meedia põhjal teadlik. Kuid võtan teadmiseks, et pean selle sammu ükskord ära tegema. Valdan kaasaja sotsiaalseid probleeme päris hästi, mul on olnud au töötada ja proovida mitmeid ebapopulaarseid ameteid ning   kogemusi andvaid töökohtasid. Kes teab, milleks kõik see kasuks tuleb. Ja mu teadmised lisavad omajagu väärtusi juurde. Oskused tulevad töö käigus.
Ja muidugi ei unusta ma kordagi lausuda tänusõnu oma kadunud vanaisale, kes on andnud mulle hea tähelepanu võime näha inimestes peituvatele sügavamatele omadustele, kuid hea kuulamis oskus on tulnud aastate pikkuse tööga. Vanaisa soovis, et ma jääks igas olukorras diplomaadiks, ükskõik kellega on mul elus kokkupuuted, kas see ka töötab... Jagan oma blogis... 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

  Täna on siis Suur Reede mu vanavanaema surmast saab juba 20 aastat. Nukrus poeb hinge...mõni päev vahet läks vanaisa järgi (vanaisa jaoks ...