8. detsember 2009

Suhtlemine, keha keel ning koerad...
Suhelda... see on eriline anne igale liigile omsel viisil väljendamiseks kas siis kaaslase otsingul või territooriumi kaitsel...
Täna omi toimetusi tehes (silo ja heinavedu). Ehk siis heinaveole minnes oma koera kaasa ma ei võtnud. Mõtlesin, et järsku mu koer võib kedagi pahandada ja jätsin koju.
Nojah olles heinamaale jõudnud seiskasin traktori, oh imet kus kostus koera ulgumist lisaks ühe koera ulgumisele saatis terve küla koera ulgumine. Imestasin, et Pipi võib nii härdaks minna.
Helistasin koju mehele, tellida abi heinarullide peale veeretamisel. Natuke aega oodanud oli enne mu abikaasa kohale jõudmist saabus koer. Kahtlustasin et mu koer ise lahti sai. Kui siis abivägi kohale saabus, siis sain ka lahti pääsemise põhjuse. Teine pool arvas, et koer ei jookse enam kodunt kuhugi päästis ketist eks koera ulgumine keti otsas oli talle võigas tundunud. See selleks, aga koer jah oli enne abikaasat kohal. Sain aru, et koer on võtnud oma seisukoha, ilmtingimatta traktoriga kaasas käia.
Rullid peale veeretatud alustasin oma teekonda. Liiklema pean mööda kõrvalisi teid täna oli veel valla konstaabli päev. "Traktor ei kannata kriitikat", siis nimetan sellist liiklemist nagu partisan metsas.
Teel läbisime ühte talumaad kus kaks koera üks suurem sakslane ja teine mingi väike krants. Minu koer oma keha hoiakuga väljendas, et ära tule (turja karvad turris ja esijalad harkis) see on minu peremees, mina valvan ja kaitsen teda...Lihtne ning loogiline jutt koera keha keelest lahti seletatuna. Loomade keha keele maailm on põnev ja avastuste rohke. Mulle meeldib A. Turovski võrdlemine inimese ja looma maailma vaadetega. Osata lihtsalt ja loogiliselt edasi anda loomamaailma suhtlemist läbi inimese võrdlusepilti luues.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Tõsilood elust enesest.

  Ei oska nutta ega naerda, kui kuulen inimeste arulagedaid vestlusi teemal. Kui vana on üks või teine loom. Mõnede inimeste vestlusest on k...