7. juuli 2011

Hommikukohv ja päeva plaanid.
Hommikul varaselt ja juhtumisi olles esimene, siis panen pliidile poti veega kohvi jaoks. Mu majas puudub kohvimasin. Keedan hommikukohvi pliidil. Lapsed joovad ka, kuid täna hommikul olin ma üksi ja otsisin seltskonda. Kõige pealt läksin uurima, kuidas läheb hobustel. Ehee Herta seisis mõtliku näoga jootmisvanni juures ja mõtles millegi üle sügavalt. Kiikasin siis üle aia ja vanni serva, et ei olegi, vedasin kaevu juurest vooliku vanni ning enne avasin kraani vee jooksmiseks. Istusin siis kohvit mõnuga juues ja oodates vanni täitumist. Teised hobused, kes tukkusid oma seltskonnaga eemal tollest kohast, märkasid, et ma miskit toimetan. Alustasid ka tulemisega siis minu suunas.
Sellised iga päeva hommikune tegevus hobuste juures on nii mõnus ja üllatuste rohke. Hobune on ühtepidi uudishimulik, ta tahab teada, mida sööb või joob perenaine. Siis vahelduva eduga nägusid tehes.
Vann vett täis lastud jalutan juba kohvi tass näpus toa suunas. Jagades siis koertele ja kanadele söögi ette. Oiii, kui kiirelt kõik jooksevad, kui näevad, et toitu jagan. Natuke aega istun ukse ees trepil, et osa saada nendegi seltskonnast. Tegelikult viibides alati iga loomaliigi juures niimoodi, saan ma aru, kas nad on terved või miski vaevab neid.
Iga päev jätkub imetlemist kuke hoolitsust kanade suhtes. Meil inimestel on sellest linnuliigist miskit suhtesse võtta õpetlikku. Kui kanaemadel tibud olid, kuidas kukk aitas kanaemal poegi soojendada.
Sellised hetked on südant ja meeli liigutavad hetked.
Kõige viimaseks jätan toaküüliku Tutt-Saba, kellele siis tõin võililli, mida ta siis kohe krõmpsutama hakkas. Ja mul selleks ajaks tass poole peale joodud oli. Mulle meeldib juua kohvi mõnuga, kuid olulisi tegemisi toimetades.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

  Täna on siis Suur Reede mu vanavanaema surmast saab juba 20 aastat. Nukrus poeb hinge...mõni päev vahet läks vanaisa järgi (vanaisa jaoks ...